Dyslexie - Leerstoornissen
Doe-boek voor kinderen met dyslexie 8-12 jaar, 164 pagina’s, formaat 210 x 180 mm.
Lees meerStevige waaier van 110 pagina’s, formaat 200 x 80 mm.
Lees meer5 pakketten met elk 4 titels voor de midden- en bovenbouw. AVI E3-M4-E4-M5-E5. Leeftijd 8-9 jaar, 10-12 jaar. Voorheen Zoeklicht.
Lees meer240 pagina`s, formaat 235 x 170 mm. Volledig in kleur geïllustreerd. Voor opvoeders van kinderen van ca. 6 t/m 12 jaar.
Lees meerEén van de 9 logopedische aandachtsgebieden als pakket, elk 25 stuks formaat A4 in wikkel gevouwen naar formaat circa 99 x 210 mm. In totaal 25 folders. Heel handig voor leerkrachten en ouders en mooi vormgegeven in kleur.
Lees meerHet Spoorboekje, leesboekje/prentenboekje, kindvriendelijke PowerPoint met uitleg over Dyslexie, het Tricky-treinenspel: Coöperatief spel, coachingsboekje met tips voor de leerkracht. Verpakt in een kartonnen doos.
Lees meer50 weekkaarten (A4). 25 categorieënkaarten (A4). 4x 4 spellingkaarten (A5). 5 kunststof doosjes met elk 4 Sprintkaartjes met klanksymbolen (lange klank, korte klank, tweetekenklank en medeklinker) en 35 letterkaartjes (formaat 86 x 56 mm)
Lees meerEen handig & rijkelijk geïllustreerd boek (70 pagina's inclusief 7 uitklapbare pagina's) vol ezelsbruggetjes om letters & klanken uit elkaar te houden. Onmisbaar voor beginnende lezers. Inclusief spiekboekenlegger en 3 ansichtkaarten.
Lees meerDyslexie
Dyslexie is een leerstoornis waarbij het lezen en spellen van woorden moeilijk is. Deze problemen kunnen leiden tot frustratie, angst en een negatief zelfbeeld bij het kind.
Het is belangrijk om kinderen en jongeren met dyslexie een veilige en ondersteunende omgeving te bieden waarin zij zich kunnen ontwikkelen en groeien. Het aanbieden van strategieën en hulpmiddelen die hen helpen bij het lezen en schrijven kan hun zelfvertrouwen vergroten en hun angst verminderen. Ook het betrekken van deze kinderen en jongeren bij activiteiten waarin ze kunnen uitblinken, zoals muziek of sport, kan hun zelfbeeld versterken.
Als pedagogische professionals moeten we ons bewust zijn van de emotionele problemen die kinderen en jongeren met dyslexie kunnen ervaren en hen ondersteunen om hun potentieel te bereiken. Bij onze begeleiding van deze kinderen is het van belang om hun succes te vieren en hen te erkennen voor hun harde werk en doorzettingsvermogen.