Kindercoaching
12 kartonnen kaarten (blauwe rand) voor de bingo (4 foto’s per kaart), 12 kartonnen kaarten (rode rand) voor de andere werkvorm (1 foto per kaart), 50 rode fiches, link naar online handleiding & audiofragmenten voor de werkvormen (geluiden van emoties).
Lees meer72 pagina's hardcover, formaat 205 x 205 mm. Auteur Kathy Hoopmann.
Lees meerHet ADHD Kwartet bestaat uit 8 kwartetten. Verpakt in een stevige kunststof opbergdoos.
Lees meer30 kaarten (illustraties) van 165 x 135 mm. 5 houten steuntjes. 1 audio online MP3 waarop 7 eenvoudige verhalen met 2 verschillende mogelijkheden als einde (14 verhalen in totaal) staan. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm),
Lees meer1 driehoekige houder met 10 scenes, 15 personages en 10 verschillende emoties (afmeting houder 310 x 153 mm). Verpakt in een kartonnen opbergdoos, inclusief online handleiding.
Lees meerSpelbord, bergen, 46 bostegels, 10 boomstamfiches, Mama beer, Kleine beer, 25 bergtegels, stapel boomstammen, maan, speciale dobbelsteen en 2 speciale tegels (mini-uitbreiding). In een stevige kartonnen doos, formaat 260 x 260 x 47 mm.
Lees meerOntdek-werkboek over hoogbegaafdheid. 105 pagina's (formaat 210 x 210), paperback. Auteur W. Lammers van Toorenburg.
Lees meerTransparant bord met houten frame (330 x 280 mm). 2 houten houders om het transparante bord in te plaatsen. 6 gekleurde uitwisbare stiften en een bordwisser. In een kartonnen opbergdoos met handleiding. Inclusief 34 gratis werkbladen als download.
Lees meer132 pagina's, paperback met vragen, uitleg en opdrachten. Auteur Adinda de Vreede.
Lees meer50 speelkaarten (formaat 90 x 90 mm) in kartonnen doos met toelichting.
Lees meerBoek met 117 pagina's, paperback. Het boek geeft je alle tips en het wordt geleverd samen met het sociale vaardigheden kwartetspel. Auteur Anne Kooijman.
Lees meer40 pagina's, hardback (formaat 256 x 267 mm). Auteur Pauline Oud.
Lees meerKindercoaching
Een kindercoach richt zich op het vergroten van de zelfkennis en het zelfvertrouwen van het kind en geeft daar waar nodig praktische handvatten. Een kindercoaching wordt niet geleid door specifieke methodieken. De meeste kindercoaches werken in een zelfstandige praktijk maar er zijn ook pedagogische professionals die naast een algemene agogische opleiding een kindercoachopleiding hebben gebruikt om specifieke kennis op te doen over de toepassing van coachingstechnieken bij kinderen.
Kindercoaches maken vaak gebruik van een specialisme die past bij hem of haar. Spel, creatieve werkvormen , theater, dieren, sport of muziek kunnen door coaches gebruikt worden als specialistisch middel om contact te maken en ingang te vinden bij het kind. Andere specialisaties zijn de jongerencoaches of gezinscoaches die, zoals de naam al aangeeft tieners dan wel gezinnen, begeleiden.
Een kindercoach zal het kind en de ouders helpen naar een andere vorm van begeleiding of behandeling als blijkt dat de issues waar het kind mee worstelt:
• Een langer begeleidingstraject nodig hebben dan wat binnen gemiddeld 4-6 sessie kan worden opgelost
• Specialistische kennis, begeleiding en behandeling nodig hebben
• Een langer bestaande problematiek blijkt te zijn
• Ontwrichtend is op meerdere levensgebieden
• Mogelijke signalen zijn waarvan een diagnose moet wordt gesteld of uitgesloten
• Een samenwerking nodig heeft met andere instanties waar de kindercoach geen contacten of bevoegdheid voor heeft
• Mogelijk kenmerken van psychisch, psychiatrische of medische problematiek zijn
Zo zal een kindercoach die signalen ziet van autisme bij een kind niet zelf diagnosticeren maar doorverwijzen naar een daartoe bevoegde professional. Maar een kind dat de diagnose autisme heeft, waarvan de ouders voldoende psycho-educatie en het kind eventueel behandeling hebben ontvangen, zal van een kindercoach wel ondersteuning in een aantal praktische dagelijkse bezigheden kunnen krijgen.
Een ander voorbeeld is dat een kind dat wordt gepest door een kindercoach geholpen kan worden in het vergroten van zijn zelfvertrouwen. Maar als het pesten dusdanige schade heeft aangebracht dat het pesten trauma heeft veroorzaakt en vastzittende denkpatronen heeft veroorzaakt, zal een psycholoog hier behulpzaam in kunnen zijn.
In zijn algemeenheid kun je zeggen dat een kindercoach een lichte vorm van begeleiding geeft op kortdurende vraagstukken. Dus daar waar een gezonde ontwikkeling tijdelijk wat bijsturing en ondersteuning nodig heeft.