Sociale vaardigheden
50 speelkaarten (formaat 90 x 90 mm) in kartonnen doos met toelichting.
Lees meerBoek met 117 pagina's, paperback. Het boek geeft je alle tips en het wordt geleverd samen met het sociale vaardigheden kwartetspel. Auteur Anne Kooijman.
Lees meer70 coachkaarten met foto’s in een kartonnen doos, inclusief handleiding met uitleg over werkvormen en achtergrondinformatie.
Lees meer6 thema’s met elk 5 kaarten per thema, in totaal 30 beeldkaarten. Verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos (formaat 280 x 200 x 50 mm).
Lees meer96 pagina's voor kinderen en jongeren.
Lees meerSpelbord, 24 kaartjes met kostbare voorwerpen, 12 klok-kaartjes, de deur van de geheime gang. In een stevige kartonnen doos, formaat 260 x 260 x 47 mm, inclusief spelregels.
Lees meerInformatieboekje, blauw blad met 8 afbeeldingen van pech-plaatjes voor kinderen vanaf 5-7 jaar, geel blad met 8 afbeeldingen van pech-plaatjes die je samen met het blauwe blad gebruikt voor kinderen van 7 jaar en ouder, 16 ronde kartonnen pech-schijven
Lees meerSpelbord, 8 opzetvoetjes, 8 pionfiches, 8 mazzelfiches, 8 pechfiches, 92 vragenkaartjes met 350 afwisselende vragen op drie spelniveaus, 8 kanskaartjes. In een kartonnen opbergdoos, inclusief spelregels.
Lees meer96 pagina's met illustraties in kleur. Hardcover. Leeftijd: 9 jaar en ouder. Auteur: Berthold Gunster
Lees meer64 pagina`s, formaat A4. Leeftijd vanaf ongeveer 7 jaar.
Lees meer100 boeiende vragen voor kinderen (formaat 87 x 57 mm). Verpakt in een stevige kartonnen doos.
Lees meer36 kleurenfoto’s, formaat 210 x 148 mm. CD met 36 werkbladen. Verpakt in kartonnen doos.
Lees meerSociale Vaardigheden
Alle kinderen krijgen te maken met gedrag dat voor hen of voor groepsgenoten moeilijk is. Sociale weerbaardheid helpt om slimme keuzes te maken die passen binnen de situaties.
Niet altijd is het een gebrek aan sociale vaardigheden die bij een kind of jongere ontbreken die zich moeilijk staande houdt in de sociale context. Het is goed mogelijk dat een kind of jongere in principe over voldoende sociale vaardigheden beschikt, maar deze niet inzet door andere redenen. Dat kan zijn door achterliggende problematiek, onverwerkte emoties, niet goed kunnen inschatten welke vaardigheid je op welk moment inzet en het kan zelfs een keuze zijn geen gebruik te maken van de vaardigheden die beschikbaar zijn.
Daarom is het altijd goed te onderzoeken waarom een kind of jongere vastloopt in een sociale context en of dit in de beleving van het kind of jongere ook zo is. En mocht er juist wel geoefend moeten worden in de veilige omgeving van een begeleiding of training, dan kunnen spelmaterialen hier zeer helpend in zijn.