Sociale vaardigheden
Boek (formaat A5) in full color. Het kwartetspel is niet inbegrepen en kunt u apart bestellen met bestelnummer 89079!
Lees meerWerkboek cognitieve gedragstherapie voor kinderen en jongeren (8-14 jaar). 256 pagina’s, paperback. Auteur Paul Stallard.
Lees meer51 krachtige coachingkaartjes, formaat 87 x 56 mm, inclusief handleiding en speelwijze. Verpakt in een kartonnen doosje.
Lees meerBordspel met 9 speelborden, 6 pionnen, 345 opdrachtkaarten, 162 fiches, 34 kanskaarten, 6 instructiekaarten, 1 startkaart - 'een steekje los?', 1 dobbelsteen, 1 kladblok met potlood. Verpakt in een stevige blikken verpakking, inclusief spelregels.
Lees meerDoor spelenderwijs met elkaar in gesprek te gaan leren kinderen elkaar en zichzelf beter te begrijpen. Verpakt in een stevige blikken verpakking. 7-13 jaar.
Lees meer112 pagina's met vragen, uitleg en opdrachten. Paperback. Auteur: Adinda de Vreede.
Lees meerWerkboek met 64 pagina`s Coole Kikker zoekt een vriendelijke vriend, formaat A4. Leeftijd vanaf ongeveer 7 jaar.
Lees meerEen spel (14+) om samen spelenderwijs in gesprek te gaan over gezondheid. Verpakt in een stevige blikken verpakking.
Lees meerKwartetspel (formaat 120 x 90 mm) in full color. Vanaf 7 à 8 jaar. Het boek is niet inbegrepen en kunt u bestellen met bestelnummer 89080!
Lees meer80 pagina’s, formaat 280 x 220 mm.
Lees meer198 pagina`s, formaat 280 x 200 mm.
Lees meer40 memorykaartjes (20 sets van twee kaartjes). Elk kaartje hoort in een van de vijf categorieën: blij, bedroefd, boos, bang of bijzonder. In een stevige kartonnen opbergdoos, inclusief handleiding met extra werkvormen. Geschikt voor onder- en middenbouw.
Lees meerSociale Vaardigheden
Alle kinderen krijgen te maken met gedrag dat voor hen of voor groepsgenoten moeilijk is. Sociale weerbaardheid helpt om slimme keuzes te maken die passen binnen de situaties.
Niet altijd is het een gebrek aan sociale vaardigheden die bij een kind of jongere ontbreken die zich moeilijk staande houdt in de sociale context. Het is goed mogelijk dat een kind of jongere in principe over voldoende sociale vaardigheden beschikt, maar deze niet inzet door andere redenen. Dat kan zijn door achterliggende problematiek, onverwerkte emoties, niet goed kunnen inschatten welke vaardigheid je op welk moment inzet en het kan zelfs een keuze zijn geen gebruik te maken van de vaardigheden die beschikbaar zijn.
Daarom is het altijd goed te onderzoeken waarom een kind of jongere vastloopt in een sociale context en of dit in de beleving van het kind of jongere ook zo is. En mocht er juist wel geoefend moeten worden in de veilige omgeving van een begeleiding of training, dan kunnen spelmaterialen hier zeer helpend in zijn.