• LEVERING IN NL & BE VIA POSTNL
  • GRATIS VERZENDING VANAF €150,00
  • BETALING VIA IDEAL, BANCONTACT OF FACTUUR

Gedrag

32
Als pedagogische professionals begrijpen we dat kinderen soms gedragingen vertonen die voor henzelf vervelend zijn, zoals nagelbijten, duimzuigen, tics of dwangmatig gedrag.
Lees meer
Sorteren op:

112 pagina's met vragen, uitleg en opdrachten. Paperback. Auteur: Adinda de Vreede.

Lees meer

30 kaarten (illustraties) van 165 x 135 mm. 5 houten steuntjes. 1 audio online MP3 waarop 7 eenvoudige verhalen met 2 verschillende mogelijkheden als einde (14 verhalen in totaal) staan. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm),

Lees meer

40 pagina`s in ringband (formaat 210 x 165 mm). Ben Furman en Caroline Beumer-Peeters. 11 t/m 18 jaar.

Lees meer

Doe-boek voor kinderen die hoogsensitief zijn. 8-14 jaar, 132 pagina’s, formaat 210 x 170 mm.

Lees meer

Spelbord, 24 kaartjes met kostbare voorwerpen, 12 klok-kaartjes, de deur van de geheime gang. In een stevige kartonnen doos, formaat 260 x 260 x 47 mm, inclusief spelregels.

Lees meer

75 kleurige kaarten formaat 90 x 90 mm. Inclusief handleiding. Verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos.

Lees meer

36 pagina's, hardcover (formaat: 243 x 173 x 11 mm). Auteurs Josina Intrabartolo, Janneke van Olphen.

Lees meer

Gedrag

Deze gewoonten kunnen leiden tot negatieve gevoelens, waaronder angst, schaamte en schuldgevoelens. Gelukkig zijn er tools en spellen die kunnen helpen bij het aanpakken van deze gewoonten en gedragingen.

Cognitieve gedragstherapie (CGT) is een methode die hierbij kan helpen. CGT leert kinderen om hun gedachten te identificeren en te veranderen, waardoor ze beter kunnen omgaan met de uitdagingen die gepaard gaan met vervelende gewoonten.

Tools en spellen die gebaseerd zijn op CGT kunnen een belangrijke rol spelen bij het aanleren van deze vaardigheden. Zo zijn er boeken met werkbladen, bordspellen om eigen gedachten te leren herkennen en tools om helpende gedachten in te trainen.

Een andere manier die effectief kan zijn bij het aanpakken van vervelende gewoonten en gedragingen, is een beloningsysteem. Bijvoorbeeld, een beloningskaart kan kinderen aanmoedigen om hun gedrag te veranderen en hen stimuleren om positieve gewoonten te ontwikkelen.

Als pedagogische professionals moeten we begrijpen dat vervelende gewoonten en gedragingen negatieve gevoelens kunnen veroorzaken bij kinderen. Het is belangrijk om hen te ondersteunen bij het ontwikkelen van vaardigheden om deze gewoonten aan te pakken en te vervangen door positieve gewoonten. Tools en spellen gebaseerd op CGT en beloningsystemen kunnen daarbij helpen en zijn effectieve methoden om kinderen te ondersteunen bij het veranderen van hun gedrag.