Gedrag
Spelbord, 1 dobbelsteen, 8 pionnen, 48 beloningsringen, 120 opdrachtkaarten. Verpakt in stevige kartonnen doos inclusief handleiding. Voor 2 tot 8 spelers van 7 tot 12 jaar.
Lees meer100 spelkaarten in verschillende categorieën, 5 Stapstenen 5 G’s, code voor gratis extra online materialen (aanvullende informatie, werkvormen, werkbladen, extra kaartenset). Verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos, inclusief handleiding.
Lees meer55 gelamineerde kaarten (formaat 80 x 80 mm) in een kartonnen opbergdoos.
Lees meer250 Energizers, warming-ups, dramaspelletjes en speloefeningen. 96 pagina`s, formaat 210 x 160 mm.
Lees meer52 gelamineerde kaartjes in een opbergdoosje.
Lees meer80 pagina’s, formaat 280 x 220 mm.
Lees meer48 kleurenfoto’s, formaat 148 x 148 mm. Verpakt in stevige kartonnen doos.
Lees meer75 kleurige kaarten formaat 90 x 90 mm. Inclusief handleiding. Verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos.
Lees meer96 pagina’s, formaat 280 x 220 mm.
Lees meerSpelbord, 24 kaartjes met kostbare voorwerpen, 12 klok-kaartjes, de deur van de geheime gang. In een stevige kartonnen doos, formaat 260 x 260 x 47 mm, inclusief spelregels.
Lees meerInformatieboekje, blauw blad met 8 afbeeldingen van pech-plaatjes voor kinderen vanaf 5-7 jaar, geel blad met 8 afbeeldingen van pech-plaatjes die je samen met het blauwe blad gebruikt voor kinderen van 7 jaar en ouder, 16 ronde kartonnen pech-schijven
Lees meerGedrag
Deze gewoonten kunnen leiden tot negatieve gevoelens, waaronder angst, schaamte en schuldgevoelens. Gelukkig zijn er tools en spellen die kunnen helpen bij het aanpakken van deze gewoonten en gedragingen.
Cognitieve gedragstherapie (CGT) is een methode die hierbij kan helpen. CGT leert kinderen om hun gedachten te identificeren en te veranderen, waardoor ze beter kunnen omgaan met de uitdagingen die gepaard gaan met vervelende gewoonten.
Tools en spellen die gebaseerd zijn op CGT kunnen een belangrijke rol spelen bij het aanleren van deze vaardigheden. Zo zijn er boeken met werkbladen, bordspellen om eigen gedachten te leren herkennen en tools om helpende gedachten in te trainen.
Een andere manier die effectief kan zijn bij het aanpakken van vervelende gewoonten en gedragingen, is een beloningsysteem. Bijvoorbeeld, een beloningskaart kan kinderen aanmoedigen om hun gedrag te veranderen en hen stimuleren om positieve gewoonten te ontwikkelen.
Als pedagogische professionals moeten we begrijpen dat vervelende gewoonten en gedragingen negatieve gevoelens kunnen veroorzaken bij kinderen. Het is belangrijk om hen te ondersteunen bij het ontwikkelen van vaardigheden om deze gewoonten aan te pakken en te vervangen door positieve gewoonten. Tools en spellen gebaseerd op CGT en beloningsystemen kunnen daarbij helpen en zijn effectieve methoden om kinderen te ondersteunen bij het veranderen van hun gedrag.