Sociale vaardigheden
96 pagina's met illustraties in kleur. Hardcover. Leeftijd: 9 jaar en ouder. Auteur: Berthold Gunster
Lees meerOver een hondje dat tegen de broek van de burgemeester plaste. 32 pagina’s, hardcover, formaat A4.
Lees meer96 pagina's voor kinderen en jongeren.
Lees meerInformatieboekje, blauw blad met 8 afbeeldingen van pech-plaatjes voor kinderen vanaf 5-7 jaar, geel blad met 8 afbeeldingen van pech-plaatjes die je samen met het blauwe blad gebruikt voor kinderen van 7 jaar en ouder, 16 ronde kartonnen pech-schijven
Lees meer70 coachkaarten met foto’s in een kartonnen doos, inclusief handleiding met uitleg over werkvormen en achtergrondinformatie.
Lees meerBoek (formaat A5) in full color. Het kwartetspel is niet inbegrepen en kunt u hiernaast bestellen met bestelnummer 89079!
Lees meer112 pagina's met vragen, uitleg en opdrachten. Paperback. Auteur: Adinda de Vreede.
Lees meerMediJA Praat bestaat uit 54 kaartjes met stimulerende vragen over (sociale) media, een blokkeerkaart en een blanco kaartje. In stevige hardkartonnen doos met deksel, incl. handleiding. De kaarten zijn gemaakt voor kinderen vanaf 10 jaar. Er zijn 2
Lees meer100 boeiende vragen voor kinderen (formaat 87 x 57 mm). Verpakt in een stevige kartonnen doos.
Lees meerSociale Vaardigheden
Alle kinderen krijgen te maken met gedrag dat voor hen of voor groepsgenoten moeilijk is. Sociale weerbaardheid helpt om slimme keuzes te maken die passen binnen de situaties.
Niet altijd is het een gebrek aan sociale vaardigheden die bij een kind of jongere ontbreken die zich moeilijk staande houdt in de sociale context. Het is goed mogelijk dat een kind of jongere in principe over voldoende sociale vaardigheden beschikt, maar deze niet inzet door andere redenen. Dat kan zijn door achterliggende problematiek, onverwerkte emoties, niet goed kunnen inschatten welke vaardigheid je op welk moment inzet en het kan zelfs een keuze zijn geen gebruik te maken van de vaardigheden die beschikbaar zijn.
Daarom is het altijd goed te onderzoeken waarom een kind of jongere vastloopt in een sociale context en of dit in de beleving van het kind of jongere ook zo is. En mocht er juist wel geoefend moeten worden in de veilige omgeving van een begeleiding of training, dan kunnen spelmaterialen hier zeer helpend in zijn.