• LEVERING IN NL & BE VIA POSTNL
  • GRATIS VERZENDING VANAF €150,00
  • BETALING VIA IDEAL, BANCONTACT OF FACTUUR

Gedrag

34
Als pedagogische professionals begrijpen we dat kinderen soms gedragingen vertonen die voor henzelf vervelend zijn, zoals nagelbijten, duimzuigen, tics of dwangmatig gedrag.
Lees meer
Sorteren op:

50 speelkaarten (formaat 90 x 90 mm) in kartonnen doos met toelichting. Auteur Helen Purperhart.

Lees meer

Groeimomenten is een prachtige box met 58 activiteitenkaarten voor sociaal-emotioneel leren (SEL).

Lees meer

204 pagina`s. 11 t/m 18 jaar. Auteur Caroline Beumer-Peeters.

Lees meer

160 pagina's, paperback. Auteur Ben Furman. 4 t/m 11 jaar.

Lees meer

48 kleurenfoto’s, formaat 148 x 148 mm. Verpakt in stevige kartonnen doos.

Lees meer

30 pagina`s (formaat 275 x 220 mm), hardcover. Auteur Dagmar Geisler.

Lees meer

26 pagina's (formaat 160 x 160 mm), hardcover. Auteur Dick Bruna.

Lees meer

40 pagina`s in ringband (formaat 210 x 165 mm). Ben Furman en Caroline Beumer-Peeters. 11 t/m 18 jaar.

Lees meer

50 stevige en duurzame, kartonnen zeshoekige tegels, waarvan 42 met plaatjes en 8 met iconen (formaat tegels: 85 x 75 mm). Leeftijd 5-10 jaar. Aantal spelers: 1-2, of groepsgewijs in de klas (met een volwassen begeleider).

Lees meer

Gedrag

Deze gewoonten kunnen leiden tot negatieve gevoelens, waaronder angst, schaamte en schuldgevoelens. Gelukkig zijn er tools en spellen die kunnen helpen bij het aanpakken van deze gewoonten en gedragingen.

Cognitieve gedragstherapie (CGT) is een methode die hierbij kan helpen. CGT leert kinderen om hun gedachten te identificeren en te veranderen, waardoor ze beter kunnen omgaan met de uitdagingen die gepaard gaan met vervelende gewoonten.

Tools en spellen die gebaseerd zijn op CGT kunnen een belangrijke rol spelen bij het aanleren van deze vaardigheden. Zo zijn er boeken met werkbladen, bordspellen om eigen gedachten te leren herkennen en tools om helpende gedachten in te trainen.

Een andere manier die effectief kan zijn bij het aanpakken van vervelende gewoonten en gedragingen, is een beloningsysteem. Bijvoorbeeld, een beloningskaart kan kinderen aanmoedigen om hun gedrag te veranderen en hen stimuleren om positieve gewoonten te ontwikkelen.

Als pedagogische professionals moeten we begrijpen dat vervelende gewoonten en gedragingen negatieve gevoelens kunnen veroorzaken bij kinderen. Het is belangrijk om hen te ondersteunen bij het ontwikkelen van vaardigheden om deze gewoonten aan te pakken en te vervangen door positieve gewoonten. Tools en spellen gebaseerd op CGT en beloningsystemen kunnen daarbij helpen en zijn effectieve methoden om kinderen te ondersteunen bij het veranderen van hun gedrag.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »