• LEVERING IN NL & BE VIA POSTNL
  • GRATIS VERZENDING VANAF €150,00
  • BETALING VIA IDEAL, BANCONTACT OF FACTUUR

Metacognitie

27
Het vermogen om een stapje terug te doen om jezelf en de situatie te overzien, om te bekijken hoe je een probleem aanpakt; het gaat daarbij om zelfmonitoring en zelfevaluatie.
Lees meer
Sorteren op:
Spel Executieve Functies

Spelenderwijs oefenen met executieve functies om leerlingen zelf aan de slag te laten gaan en executieve vaardigheden te trainen
€49,95
Wijzer in Executieve Functies 1 t/m 4

Praktisch en preventief hulpmiddel
Met laagdrempelige spelletjes
Groep 1 t/m 4
€24,90
Gesprekskaarten Executieve Functies

Per executieve functie zijn er 5 stellingen
Te gebruiken vanaf 7 jaar
Ook is er van iedere executieve functie een categoriekaart
€29,95
Interventiekaarten Executieve Functies

Samen met de leerling de interventie kiezen die bij hem past
€49,95
Ken je kwaliteiten

Jeugdkwaliteitenspel
Leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld
€34,95
Doelen- en Reflectiekaarten spel

Gesprekskaarten die je inzet tijdens spel om executieve vaardigheden te oefenen
Kracht van Spel
€34,95
Coachen van kinderen met zwakke executieve functies

Praktische strategieën voor thuis en op school
Peg Dawson, Richard Guare
€40,-
Wijzer in Executieve Functies 5 t/m 8

Praktisch en preventief hulpmiddel
Met laagdrempelige spelletjes
Groep 5 t/m 8
€24,90
TimeTimer small

Hoeveel tijd hebben we nog?
Een veelgestelde vraag
Formaat 75 x 75 mm
€45,50
Hulpkaarten bij Gesprekken

78 kaarten met teksten en afbeeldingen
Inzichtelijk maken wat er al goed gaat en wat er beter kan
€47,95
Doelenpakket Executieve Vaardigheden

Eenvoudig een doelenmuur maken in jouw klas of praktijk kan met dit Doelenpakket
€19,95
Executieve functies bij kinderen en adolescenten

Een praktische gids voor diagnostiek en interventie
Peg Dawson, Richard Guare
€40,-

Metacognitie

Metacognitie is het vermogen om een stapje terug te doen om jezelf en de situatie te overzien, om te bekijken hoe je een probleem aanpakt. Het gaat daarbij om zelfmonitoring en zelfevaluatie (door je bijvoorbeeld af te vragen: 'Hoe breng ik het ervan af?' of 'Hoe heb ik het gedaan?'). Een jong kind kan zijn gedrag veranderen als reactie op de feedback van een volwassene. Een tiener kan zijn prestaties evalueren en deze verbeteren door anderen te observeren die meer ervaring hebben.