Kindercoaching
55 kaartjes (formaat 87 x 56 mm) 48 emotiekaartjes in tekst en beeld, uitleg Emotionele intelligentie(EQ), diverse spelvormen voor 1 tot 6 spelers. Verpakt in een kartonnen doos, inclusief handleiding en speelwijze.
Lees meerDeze doos bevat 88 kaarten die ingezet kunnen worden voor, tijdens en na het spelen van een spel waarbij er ingezet wordt op het versterken van executieve vaardigheden. Verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos (formaat 125 x 95 mm).
Lees meerBordspel met 9 speelborden, 6 pionnen, 345 opdrachtkaarten, 162 fiches, 34 kanskaarten, 6 instructiekaarten, 1 startkaart - 'een steekje los?', 1 dobbelsteen, 1 kladblok met potlood. Verpakt in een stevige blikken verpakking, inclusief spelregels.
Lees meerHet spel bestaat uit 54 fotokaarten (formaat 170 x 120 mm) van personages in verschillende situaties en bevat ook 22 tekstballonnen in verschillende kleuren en vormen. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm).
Lees meer42 kaarten (formaat 130 x 100 mm) inclusief handleiding. Verpakt in een kartonnen doos.
Lees meerDoor spelenderwijs met elkaar in gesprek te gaan leren kinderen elkaar en zichzelf beter te begrijpen. Verpakt in een stevige blikken verpakking. 7-13 jaar.
Lees meer72 pagina's hardcover, formaat 205 x 205 mm. Auteur Kathy Hoopmann. Vanaf 6 jaar (onder begeleiding), zelf lezen vanaf 8 jaar.
Lees meer45 kaarten met handleiding in stevige opbergdoos. Er zijn drie soorten kaarten, die opeenvolgend kunnen worden gebruikt: • Uitleg over leren en mindset (10 kaarten) • Helpende gedachten (10 kaarten) • Aan de slag met je groeimindset! (24 kaarten)
Lees meer52 coachingkaartjes, formaat 87 x 56 mm, inclusief handleiding en speelwijze. Verpakt in een kartonnen doos.
Lees meer9 verteldobbelstenen (18 mm) met handleiding in een stevig opbergdoosje van 75 x 75 mm.
Lees meerKletskwartet met 36 speelkaarten (formaat 150 x 120 mm) in 4 spelvarianten. Inclusief spelregels in een kartonnen opbergdoos.
Lees meerDeze doos Hulpkaarten bij Gesprekken bevat 78 kaarten (formaat 105 x 75 mm) met teksten en afbeeldingen, inclusief een handleiding waarin de kaarten beschreven worden en waarin suggesties voor gebruik van de hulpkaarten worden gegeven. Verpakt in een
Lees meerKindercoaching
Een kindercoach richt zich op het vergroten van de zelfkennis en het zelfvertrouwen van het kind en geeft daar waar nodig praktische handvatten. Een kindercoaching wordt niet geleid door specifieke methodieken. De meeste kindercoaches werken in een zelfstandige praktijk maar er zijn ook pedagogische professionals die naast een algemene agogische opleiding een kindercoachopleiding hebben gebruikt om specifieke kennis op te doen over de toepassing van coachingstechnieken bij kinderen.
Kindercoaches maken vaak gebruik van een specialisme die past bij hem of haar. Spel, creatieve werkvormen , theater, dieren, sport of muziek kunnen door coaches gebruikt worden als specialistisch middel om contact te maken en ingang te vinden bij het kind. Andere specialisaties zijn de jongerencoaches of gezinscoaches die, zoals de naam al aangeeft tieners dan wel gezinnen, begeleiden.
Een kindercoach zal het kind en de ouders helpen naar een andere vorm van begeleiding of behandeling als blijkt dat de issues waar het kind mee worstelt:
• Een langer begeleidingstraject nodig hebben dan wat binnen gemiddeld 4-6 sessie kan worden opgelost
• Specialistische kennis, begeleiding en behandeling nodig hebben
• Een langer bestaande problematiek blijkt te zijn
• Ontwrichtend is op meerdere levensgebieden
• Mogelijke signalen zijn waarvan een diagnose moet wordt gesteld of uitgesloten
• Een samenwerking nodig heeft met andere instanties waar de kindercoach geen contacten of bevoegdheid voor heeft
• Mogelijk kenmerken van psychisch, psychiatrische of medische problematiek zijn
Zo zal een kindercoach die signalen ziet van autisme bij een kind niet zelf diagnosticeren maar doorverwijzen naar een daartoe bevoegde professional. Maar een kind dat de diagnose autisme heeft, waarvan de ouders voldoende psycho-educatie en het kind eventueel behandeling hebben ontvangen, zal van een kindercoach wel ondersteuning in een aantal praktische dagelijkse bezigheden kunnen krijgen.
Een ander voorbeeld is dat een kind dat wordt gepest door een kindercoach geholpen kan worden in het vergroten van zijn zelfvertrouwen. Maar als het pesten dusdanige schade heeft aangebracht dat het pesten trauma heeft veroorzaakt en vastzittende denkpatronen heeft veroorzaakt, zal een psycholoog hier behulpzaam in kunnen zijn.
In zijn algemeenheid kun je zeggen dat een kindercoach een lichte vorm van begeleiding geeft op kortdurende vraagstukken. Dus daar waar een gezonde ontwikkeling tijdelijk wat bijsturing en ondersteuning nodig heeft.