Kinderen met specifieke taalstoornissen
Inhoud: 224 pagina`s, formaat 245 x 170 mm.
Behandelen en begeleiden in zorg en onderwijs
Marcia Van De Wetering, Marjolijn Van Weerdenburg, Ellen Burger
Kinderen met specifieke taalstoornissen (ook wel ESM genoemd) hebben zowel problemen in de communicatie als op andere ontwikkelingsgebieden. Dit boek biedt de professional een theoretisch kader en praktische handvatten om deze kinderen te helpen. Het boek bestaat uit twee delen.
Het eerste deel beschrijft wat een specifieke taalstoornis is en welke problemen zich voordoen op ontwikkelingsgebieden die hiermee samenhangen. De meest recente neuropsychologische en linguïstische inzichten worden in relatie tot specifieke taalstoornissen besproken. Aansluitend wordt de diagnostiek van taalstoornissen beschreven.
Het tweede deel geeft praktische handvatten voor het begeleiden van kinderen en jongeren met specifieke taalstoornissen. Beschreven wordt hoe de ontwikkeling van taal, sociaal-communicatieve vaardigheden en lezen gestimuleerd kan worden en wat het belang is van ondersteunde communicatie. Vervolgens wordt uitgelegd hoe de professional interventies op maat kan maken om spraak- en taalproblemen te verminderen.
Help ons en andere klanten door het schrijven van een review