Rekensprint Getalbegrip t/m 1000
Inhoud: Handleiding (met achtergrondinformatie, instapschema’s, registratieblad, aftekenblad, diagnostisch onderzoek en een sommendocument). Eurogeld (munten en briefjes), gekleurd MAB materiaal, plaatswaardekaarten, getallenlijnen, getallenstrookjes, tienzijdige dobbelstenen, zeskantige dobbelsteen, sprintkaartjes met hoeveelheden of met getallen, dagkaarten Rood (32 stuks), blauwe kaarten.
Interactief, remediërend oefenprogramma voor het verstevigen van het getalbegrip in het domein t/m 1000, vooral bedoeld voor die kinderen die in groep 5 t/m 8 (en in VO en MBO) hierop achterblijven, er wordt ook geoefend met rekenbegrippen en splitsen
Rekensprint Getalbegrip t/m 1000 is bedoeld voor leerlingen vanaf ongeveer 9 à 10 jaar die weinig begrip hebben van getallen en sommen t/m 1000; ze maken fouten met het tellen van hoeveelheden en met het uitspreken of schrijven van de getallen. Het zijn leerlingen die moeite hebben met voor- of achterwaarts tellen in het domein t/m 1000, die niet vlot weten welk getal direct voor of na een gegeven getal komt en/of die problemen hebben met het begrijpen en kunnen toepassen van rekentaal. Ze hebben weinig inzicht in de betekenis van sommen t/m 1000.
Het kunnen leerlingen zijn met lage of beneden-gemiddelde (D/E of IV/V) scores op de Cito Rekenen & Wiskunde E5 t/m E8 of leerlingen bij wie op grond van observaties of onderzoek problemen zijn gesignaleerd in de rekenontwikkeling. Het programma is daarnaast bedoeld voor oudere kinderen met dyscalculie, die als onderdeel van hun rekenstoornis moeite hebben met het begrijpen en vlot verwerken van getallen.
Rekensprint Getalbegrip t/m 1000 is een interactief en gestructureerd oefenprogramma dat stapsgewijs het getalbegrip van de leerling in het domein t/m 1000 opbouwt. Er worden op verschillende handelingsniveaus allerlei sommen in het domein t/m 1000 geoefend zoals sommen t/m 1000 naar analogie en sommen over het honderdtal.
Er wordt gewerkt van concreet via schematisch naar abstract. De leerlingen leren op die manier wat de sommen betekenen, waardoor ze minder fouten zullen maken en sommen vlotter kunnen maken. In het programma wordt aandacht besteed aan rekenbegrippen zoals plus, min, even, oneven, familiesom, rijgsom, keer en deel.
Dit programma zorgt voor een goed getalbegrip t/m 1000. Pas wanneer dit begrip voldoende is, kan worden gestart met automatiseren. Vanaf medio groep 5 kan Rekensprint Getalbegrip worden gecombineerd met automatiseringsoefeningen van Rekensprint Basis en Rekensprint Extra.
Rekensprint Getalbegrip t/m 1000 is het vervolg op Rekensprint Getalbegrip t/m 10, Rekensprint Getalbegrip t/m 20 en Rekensprint Getalbegrip t/m 100.
Help ons en andere klanten door het schrijven van een review