Dag in Dag uit beeldverhalen
Inhoud: 36 afbeeldingen 130 x 120 mm, verdeeld in 6 verhalen van elk 6 kleurige geïllustreerde afbeeldingen. En 80 pagina’s A4 werkbladen, in ringband. Lesmateriaal en beeldverhalen VisoDidac.
Van opstaan en weer naar bed gaan
Hoe begint een dag van Martijn en Julia en hoe eindigt hij? Wat doen beiden na het opstaan? Hoe poetsen ze hun tanden, douchen ze zich of gaan ze naar de wc?
De zes verhalen bestaan telkens uit zes aparte afbeeldingen. Onderwerpen als zelfstandigheid, hygiëne en veiligheid spelen hierbij een belangrijke rol. Taal en taalgebruik zijn essentiële onderdelen in de onderlinge communicatie. Door middel van visuele ondersteuning kunnen kind en begeleider aan de hand van verschillende opdrachten komen tot taalgebruik en taalverdieping.
Oefenprogramma met gestructureerde oefeningen voor verschillende taalaspecten. Indien een kind uitvalt op specifieke aspecten, bijvoorbeeld passieve woordenschat, kan ervoor worden gekozen deze geïsoleerd te oefenen. Elke opdracht wordt voorafgegaan door een instructie en aandachtspunten/tips voor gebruik. In de map vindt u een schematische weergave van de taken die verschillende deelaspecten van de taal vertegenwoordigen.
Voor zowel Nederlandstalige als anderstalige kinderen uit de groepen 1 en 2 van het basisonderwijs is het programma uitermate geschikt. In de groepen 3 t/m 8 kan het worden gebruikt om schrijf- en leesvaardigheid te stimuleren. Het programma is praktisch in gebruik en geschikt voor leerkrachten, remedial teachers en logopedisten. De opdrachten lenen zich voor individuele begeleiding of in een klein groepje van drie tot zes kinderen, maar zijn ook klassikaal te gebruiken.
Help ons en andere klanten door het schrijven van een review